widgeo.net
TVGolo.com - Latest Goals

Tuesday, June 29, 2010

Selama aku di rumah....gambaq ni tengok sampai habis tau!

1.Ni la ubi kayu....knai?kat belakang umah aku...
2.Sapu sampah...keliling kebun biar nampak bersih dan kemas
3.Operasi cari ubi kayu untuk dijuai
4.Ni la hasil dia,walaupun xmask gik,dlu2 time ada kat umah,mama suruh tanam pokok pisang ni laa
5.Buang yg Buruk,tinggai yg elok...hehhe
6.Mama!posing nampak!ahaks!
7.Oh ubi kayu!tunggu hg aku kerja2kan jadi kerepek ubi!MArvellous punya!
8.Sampah,semak2 dikumpulkan dan dibakar...huhu..baru bersih keliling umah
9.Nampak peluh ark...aduih...penat..ni mama ambek gambaq nih...heheh
10.Antara watak penting,huhui
11.Labu kalo dimasak ngan santan....pergghhh...memg kicklarh.....kat tepi umah aku nih...nak ark?pi umah.....
12.Aku n kakak,(Tetah)petik cabai ataupon cili.....
13.Those are my mama's flower plants
14.Ni pokok kaktus terbesar diiiiiii......umah aku la ni.....
15.Amacam,besaq dak?baru hampa tau!
16.PAnjat pokok nyoq(kelapa)...mai ikut aku....
17.Aku tunjuk buah pelam epal kat umah depan aku....xmask gik tapi kalo petik sedap,uat rojak...huhuhu..(telan ayaq lioq laa!!)
18.Ni kakak aku....dia pon nak ambek gak pelam tu...
19.Ni aku ngah potong dahan pokok pelam yg melewati bumbung umah aku,mama suruh...
20.Dengan penuh semangat...huhui
21.Nak habis dah kemas2...gotong royong...
22.Ni lak...buah dokong kat umah aku...xmasak gik..nanti aku balik...leh la mkn...or juai...
23.Dah letih dah ni keturunan aku...hehhee
24.Tugas akhir sebelom maghrib,cabut dahan yg dah reput..baru cantek pokok kelapa pandan nih..:)
25.Xcium pon,kotoqlah my lips....hehhehe
26.Hasil asli dari kebun mama kesayangan...
27...Balik suda.......ada gaya petani moden ark?malu2...

salam....jumpak gik kita noh
ni nak kongsi pa yg aku uat kat umah...ada la ckit2 xtvt..:)
layannzzzzzzzzzzzzzz.....
waaa...habis suda pengalaman aku dikampung...tengoklah pa yg patot ya..
uat keja kna ikhlas...baru mama sayang gitu
hehehehe
sayang mama,sayang tetah..sayang semuanya....!!!!!!

7 comments:

ashraf said...

hasan comei noo

Ayuasia_89 said...

waaa rajinnya ank mama hak sorang nih,mmg ank mithali la hang....weee~~~~

wacana kurit said...

best2 suasana kampung

Sansan Onwan said...

hhehehe
malu2

deeya_shouranlee said...

amboi san... macam2x ada na... baguih!! ayuasia_89... itu manja namanya...

Hunny Maldini said...

ni la hassan yg sorokkan muke kt fb ;)

cik pingu said...

waaahh!

pelam tu nampak sgt sedap..

kecuq air liuq..