widgeo.net
TVGolo.com - Latest Goals

Thursday, April 29, 2010

sekadar mau kongsi apa yg kulalui


a. Lafaz niat solat jenazah lelaki secara persendirian :

"Sahaja aku berniat mendirikan solat ke atas jenazah ini dengan empat takbir fardhu kifayah kerana Allah Taala"

b. Lafaz niat untuk jenazah perempuan secara persendirian :

"Sahaja aku berniat mendirikan solat ke atas jenazah ini dengan empattakbir fardhu kifayah kerana Allah Taala"

c. Lafaz niat untuk mayat lelaki bagi Imam.

"Sahaja aku berniat mendirikan solat ke atas jenazah(lelaki) ini dengan empat takbir fardhu kifayah menjadi Imam kerana Allah Taala"

d. Lafaz niat untuk mayat perempuan bagi Imam.

"Sahaja aku berniat mendirikan solat ke atas jenazah(perempuan) ini dengan empat takbir fardhu kifayah menjadi Imam kerana Allah Taala"

e. Lafaz niat untuk mayat lelaki bagi Makmum

"Sahaja aku berniat mendirikan solat ke atas jenazah(lelaki) ini dengan empat takbir fardhu kifayah menjadi makmum kerana Allah Taala"


f. Lafaz niat untuk jenazah perempuan bagi Makmum

"Sahaja aku berniat mendirikan solat ke atas jenazah(perempuan) ini dengan empat takbir fardhu kifayah menjadi makmum kerana Allah Taala"

Wednesday, April 28, 2010

seharian dalam bilik

salam..
hai...terlupa semalam nak post
.......................
so.....hari pertama balik kampung...balik umah...bestlah...sapa kata xbest...
aman...nyaman...tenang.....sejuk...
pagi sampai petang malam sjuk ja.......
kipas pon bukak volume 3 dah sjuk kaw2 dah...:)...
nak ceta kat hampa...haaaaaaaaa....
  1. dalam umah aku ada 4 org org siam.....tok aku,adib,muna n sumaiyya.....muna n sumaiyya ni sepupu kat adib
  2. sebelom balik umah/kampung tu,mama ada ceta pasai mama suka kat budak nama muna ni,...:)...mama kata dia rajin,happening....leh masuk la....xmacam sumaiyya..dia ok cuma dia senyap ja...
  3. muna ni suka tolong mama,asal mama masuk dapoq ja...dia kelam kabut nak tolong,rajinlah...
  4. muna ni cun gak....mix cina-siam...mata sepet,putih...mcm amoi la.....
  5. tah(kakakku sayang) mesej aku,dia kata dia pon suka gak...sama reasons gak cam mama why..
  6. mama tanya aku ok dak dak tu......aku kata ok jalah...mama kata gik kalo suka dia,kontek2lah ngn dia...hheheh
  7. tah kata jaga title kita anak mix....tah kata khwen la ngn ank siam...dia dak dah coz dia dah nak khwen hujung tahun ni..bulan 11...
xtaulah aku...jodoh ditangan tuhan...ada rezki..ada la jodohnya

Monday, April 26, 2010

Lagu kesukaan lagik!

11th Dimension by Julian Casablancas (The Strokes vocalist)


I just nod, I've never been so good at shaking hands
I live on the frozen surface of a fireball
Where cities come together, to hate each other in the name of sport
America, nothing is ever just how you plan
I looked up to you but you thought I would look the other way

And you hear, what you want to hear
And they take what they want to take
Don't be sad, won't ever happen like this anymore
So whens it coming? This life's new great movement that I can join
The warning here
Your faith has got to be greater than your fear

Forgive them even if they are not sorry
All the vultures, bootleggers at the door waiting
Your are looking for your own voice, but your nervous
While it leaves you trapped in another dimension

Drop your guard, you don't have to be smart all of the time
I got a mind full of blanks
I need to go somewhere new fast
And don't be shy, oh no, at least deliberately
No one really cares or wanders why anymore
Oh I got music, coming outta my hands and feet and kisses
That is how it once was done
All the dreamers on the run

Forgive them even if they are not sorry
All the vultures, bootleggers at the door waiting
Were so quick to point out our own flaws in others
Complicated, man was on the wings of robots
If you believe in this world your not inviting me
But don't think that yet, to the top, now know what to do

Sunday, April 25, 2010

balik kampung....









salam....hai..
yeay.....lama dah aku tunggu saat nih....sok...
exam
last paper
jam 1200-1400...
pastu
ada sesi fotografi......ngn dak kelas.
pastu
my mama mai ambek....kemas2 barang,
balik nanti....aku plan nak uat mama n adik2 aku bawak depa n aku akan tempuhi hari2ku ngan...:
  1. air terjun
  2. pantai
  3. mkn2 kat mana2....
  4. men boling
  5. pastu pi sempadan siam...ziarah kuarga aku kat sana
  6. pa2pon balik....ziarah kubur baba lu..ada masa nak renovate kubur baba...letak bat putih banyak2....sure cantek.....
  7. siram pokok
  8. men futsal ngn org kampung
sok....mama mai ambek
aku knalah cepat2 siap smua....leh balik ngn tenang....jumpak lagik anda semua ya bloggers!anda terbaik....:)
sayang anda semua...:)
salah silap...mintak maaf yah anda smua...:)

Friday, April 23, 2010

Tolonglah selagi mampu


Wahai anda semua..arini aku nak kongsi ngn anda satu benda...apa?tolong....anda taukan apa mksud tolong?apa yg nak aku kongsi tu menda yg berlaku kat anda n berlaku kat aku jugak
  • Pernahkah anda diminta pertolongan?
  • Pernahkah anda meminta pertolongan?
Menjawab pada persoalan tu....
sudah tentu anda pernah meminta tolong...kan?so....apa jawapan anda kepada mereka yg meminta pertolongan tu?adakah ada menolong?atau sebaliknya??adakah anda memberi alasan supaya anda boleh 'larikan' diri?kalo yg tolong tu xpalah....yg xtolong nih n 'larikan' diri,adakah anda rasa anda relax ckitlah?anda diminta pertolongn tapi anda just uat derk jak?anda xrasa serba salahkah?bukankah anda tau satu hari nanti kita pon akan mintak tolong kat org jugak?

ok...
.....next question
Anda pernh berada dalam kesusahan?anda pernh meminta pertolongan?apa jwb org tu?org tu ignore ka?menolong anda ka?sebab pa org tu xmo tolong anda?pernahkah anda terpikir?

p/s:sebenaqnya....aku xtau sangat nak elaborate cmna,aku pon pening,so...andalah lebih berhak memikirkan pa yg patot.....cuma ingatlah....arini kita tolong orang....sampai masa org lain lak tolong kita...tapi kalo kita hidop...just nak idop,nak lari dari smua...bek xpyh hidup...sebab kita hidup kat dunia ni tuk berbakti n uat sgla yg baik2 belaka.SELAGI MAMPU,TOLONGLAH PA YANG PATOT sebab akan tiba hari anda susah....ingat tu!!!!!!!!HIDUP BERBAKTI UNTUK ILAHI!!!

Thursday, April 22, 2010

apa ygku lalui harini...






Hola...
apa lagik
mcm besa...
  • bangun jam 0630
  • baca waqiah
  • sambung tdox
  • bagun jam 10 lebih
  • tengok Transformers 2
  • solat zohor
  • sambung tdox
  • jam 1803 baru bangun,....hehhee
  • mandi
  • baca yasin n 2 muka Alquran
  • ari2 aku mkn skali jak...
  • dinner-koteow goreng n ayam goreng n segelas kecik air mask...cemey jak...
  • bayar ngn duit syiling-pure syiling=rm5.50
  • mkn ngn hana,ika n farah ain....mus ada gak....
  • tiba2 Cik mai...
  • aku mkn cepat2...dalam dia qalek dok menjamah dia punya selra,aku larikan diri....hehhehe
  • kna tgur ngn YO n Cik sal janggut
  • aduhaii....malu aku....
  • hope leh consider la...kan nak cuti sem dah....training ti aku potong...kompomlah....
  • mus belikan teh o ais....sedap2.....

Kelebihan membaca surah Al-Waqiah


video

Surah Al-Waqi’ah (سورة الواقعة) adalah surah yang ke-56 dalam Al-Quran, terletak pada juzuk ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Surat yang diturunkan selepas Surah Taahaa ini dinamakan dengan Al-Waaqi’ah (Hari Kiamat), diambil dari perkataan Al-Waaqi’ah yang terdapat pada ayat pertama. Di dalam surah Al-Waqi’ah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan pula penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan, dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah dan adanya hari kebangkitan.

Apa yang hebatnya surah Al-Waqiah ini, dengan amalan membacanya ia memberikan beberapa khasiat dan kelebihan tersendiri.

Sabda Rasulullah SAW:

“Surah al-Waqiah adalah surah kekayaan. Hendaklah kamu membacanya dan ajarkanlah ia kepada anak-anak kamu.” (Riwayat Ibn Mardawaih daripada Anas: Kasyf al-Khafa’).

“Sesiapa yang membaca surah al-Waqiah pada setiap malam ia tidak akan ditimpa kefakiran.” (Riwayat daripada Ibn Mas‘ud: al-Azkar, al-Jami al-Soghir).

“Ajarkanlah surah Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Kerana sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady)

Menurut fatwa sebahagian Ulama’ katanya:

“Barangsiapa membaca surah Al-Waqi’ah pada setiap hari dan malam dalam satu majlis sebanyak 40 kali, selama 40 hari pula, maka Allah akan memudahkan rezekinya dengan tanpa kesukaran dan mengalir terus dari pelbagai penjuru serta berkah pula.”

Diantara fadhilah-fadhilah membaca surat Al-Waqi’ah adalah:

1. Jika dibaca setiap malam sebagai wirid, maka tidak akan tertimpa kepapaan.

Rasulullah bersabda :

Man qara’a suratal-Waqi’ati kulla lailatil lam tusibhu faqah, wa suratul-Waqi’ati suratul-gina faqra’uha wa ’allimuha aulada-kum.

Ertinya: “Barangsiapa membaca surat Al-Waqi’ah tiap malam, maka tidak akan menimpa kepadanya kepapaan. Dan surat Al-Waqi’ah adalah surat kaya, maka bacalah dan ajarkanlah kepada anak-anak kamu.”

2. Berkata Masruq: “Siapa ingin mengetahui cerita orang-orang terdahulu dan orang-orang terkemudian, serta cerita ahli surga dan ahli neraka, penduduk dunia dan akhirat, maka bacalah surat Al-Waqi’ah”. (Tafsir Jamal, Juz IV halaman 269)

3. Imam Ja’far ra. berkata: “Barangsiapa membaca surat Al-Waqi’ah pada waktu pagi ketika keluar dari rumahnya untuk bekerja, atau untuk mencari kebutuhan. Maka Allah Ta’ala mempermudah rezekinya dan mendatangkan hajatnya. Dan barangsiapa membaca surat Al-Waqi’ah pada waktu pagi dan petang, maka ia tidak akan kelaparan atau kehausan, dan tidak akan takut terhadap orang yang akan memfitnah, sedangkan fitnahannya kembali pada orang itu”. (Khazinatul Asrar Kubra, hal. 360)

4. Disebutkan dalam Khawashul Qur’an, siapa yang membaca surat Al-Waqi’ah sebanyak 41 kali dalam satu majlis, maka didatangkan hajatnya, terutama urusan rezeki. Dan barangsiapa membaca surat Al-Waqi’ah sesudah sholat Asar sebanyak 14 kali dalam satu majlis, maka didatangkan hajatnya, terutama urusan rezeki. Aturan tersebut adalah mujarab. Jika menginginkan datangnya rezeki dari Allah dengan tak terkira-kira datangnya, maka bbacalah surat Al-Waqi’ah selama 40 hari berturut-turut jangan terputus, dan setiap harinya dibaca 40 kali.

5. Dengan mewiridkan surat Al-Waqi’ah sebagai bacaan rutin setiap hari dan malam, maka Allah menjauhkan kefakiran selamanya. Sa’d Al Mufti mengatakan, bahwa hadist ini shahih.

Rasulullah bersabda:

Man qara’a suratal-Waqi’ati lam yaftaqir abada.

Ertinya: “Barangsiapa (membiasakan) membaca surat Al-Waqi’ah, maka ia tidak akan kefakiran selamanya.”

Anda boleh baca surah Al-Waqiah di sini beserta maksudnya. Baca dan hayati. Semoga mendapat hidayah dari bacaan tersebut. Amin.

Bacaan yang mempersona dan menginsafkan dibawah disampaikan oleh Mishary Rashid Al Afasy yang merupakan Imam Masjid Nabawi Madinah.


Wednesday, April 21, 2010

sakit pala...sakit perut...kesihatan unstable




heyhooo...
HOwdy!
arini
  • aku bangun jam 0640.....
  • solat
  • baca waqiah
  • layan mus n lan
  • tdox.....atul panggei...dia belanja nasik lemak..
  • bagun jam 1120
  • downloading
  • watching
  • sakit perut
  • sambung tdox
  • jam 1840 baru bangun
  • bangun2 sakit kepala
  • mandi
  • solat asar
  • solat maghrib
  • ada sorg sahabat aku yg prihatin,belanja aku koteow goreng n teh o ais
  • men game King Of Fighters...heheh...suka2...
  • tu jalah rutinku arini..hahahha

Tuesday, April 20, 2010

harini exam lagik...


Perggghhhhhhh kaw punya soklan tadi...hehhehe pa la yg aku karang tadi aku pon xtau...hentam sajalah... tengok Dr.Kemboja masam jak muka dia....besalah jadi ketua pengawaskan...gitulah,. jam 0830 tadi exam...rasa malas la nak pi tadi tau ...kat Dectar.. 2 jam setengah jam.... aku kuaq dalam 1045 gitu...dah siap..cek2 blah la tunggu pa gik... balik exam tadi Written Communication... arini hari ke-3 berturut2 mkn bihun sup....hehhehe jimat la....bayar ngn duit syiling lak...kaya ckitlah ngn syiling..hehhehe....sedap bihun sup...
mkan ngn ika,hana n farah ain...xjnji pon....dah depa ada
aku join la....:)....kenyang....sapa mau bhun sup nih?hehhehe
beli sendri....

Monday, April 19, 2010

Here is it...:)...enjoy!!!


Hey Jude lyrics

Songwriters:
Mccartney, Paul; Lennon, John;

Hey Jude, don't make it bad
Take a sad song and make it better
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better

Hey Jude, don't be afraid
You were made to go out and get her
The minute you let her under your skin
Then you begin to make it better

And anytime you feel the pain, hey Jude, refrain
Don't carry the world upon your shoulders
For well you know that it's a fool who plays it cool
By making his world a little colder
Na na na, na na, na na na na

Hey Jude, don't let me down
You have found her, now go and get her
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better

So let it out and let it in, hey Jude, begin
You're waiting for someone to perform with
And don't you know that it's just you? Hey Jude, you'll do
The movement you need is on your shoulder
Na na na, na na, na na na na, yeah

Hey Jude, don't make it bad
Take a sad song and make it better
Remember to let her under your skin
Then you begin to make it better
Better, better, better, better, better, oh!

Na na na, na-na na na
Na-na na na, hey Jude
Na na na, na-na na na
Na-na na na, hey Jude

Na na na, na-na na na
Na-na na na, hey Jude
Na na na, na-na na na
Na-na na na, hey Jude

Na na na, na-na na na
Na-na na na, hey Jude
Na na na, na-na na na
Na-na na na, hey Jude

what i've been through 2day...



salam...heyhoo...wassup2...:)
apa khabar anda semua wahai bloggerz...
arini....aku bangun jam 0640...gerak Mus....Lan...pas aku smbhyang...baca pa yg patot..baqulah depan bangun...
hehhe
besalah....tdox lmbat..aku tdox awai ckit pada depa smlam...dalam jam 0303 gitu...
  1. pastu bangun download muvie la,pa gik.weeeeeeeee
  2. beli nasik lemak,Mus blnja...aku pksa belanja...weeeeee
  3. layan Lan sat seblom dia kuaq ngn awek dia p tengok wayang kat ALAMANDA dia kata..
  4. tdox sampai koi 1530
  5. bangun....sembhyg zohoq..download extract pa yg patot....
  6. pi PTSL.....xsangka jumpak rina....knai?kalo xknai..na leh gtau sapa...hehhehe
  7. pi sana...ngntok...stadi sat jak...heheh.
  8. jam 1726 balik,singgah kafe mkan bihun sup.....dok smeja ngn tn yazid n awek kesayangn dia...eh..sayang ka?:)
  9. dia belnja mkn Jeli kelapa,sedap....
  10. patotlah Mus xbals mesej aku qupanya baru bgun tdox...aku ajak dia trun kafe...pkena Bihun sup
tu sajalah ceta aku aqini...sambung esok pulak.....k u ollzzzz...:)

Sunday, April 18, 2010

kisah tentang kawan aku...susah senang bersama...eh..yaka?



salam...hai..bersua lagi..hehhe..
apa khabar blogger2 sekalian?baguih noh?.... harini aku nak ceta pasai 2 org kwnku...haa...xdak depa ni..aku rasa sunyi gaklah....tapi...aku...dok sorg2 pon leh..xdak hallah....depa pon xingat aku sgt pon..wahahaha sorg nama LAN...sorg gik nama dia...MUS... nak ceta pasai depa ni ckit...kita mula dengan Lan dlu.pix ni aku ambek masa kami pi Genting qitu..syoklah...tambah2 free lak..hehhe
  1. ...Nama pnuh dia~Azlan bin Hasan,org panggei Lan
  2. Asal dia~Johor
  3. Fakulti mana?~Pendidikan...haa...bakal cikgu....cekgu ka cikgu?heheh
  4. Jurusan dia dapat~Sukan dan Rekreasi
  5. Hobi dia suka~Men bola sepak,futsal,tengok ceta
  6. Makanan kegemaran dia~Nasik lemak ayam Ameer Ali seksyen 15,hahhaha...stiap kali aku kuaq ngn dia pi mapley...nilah menu dia...
  7. Minuman kegemaran dia~Sirap suam ngan Milo ais...pilah mna2 pon..mesti menu ni la dia order...hehhhe
ok....dah....strusnya...aku ceta lak sai rumet dia...hampa knai?MUS
  1. Nama penuh dia~NurHidayat Mustakim bin Mohamed
  2. Asal dia~Temerloh,Pahang
  3. Fakulti dia dapat~Pengajian Islam...amboih...ustaz nih..
  4. Jurusan dia ambek~Syariah Muamalat....haa..sapa ada maslah tolak tambah bahagi darab sai muamalat lehlah mengadap dia nih no...
  5. Makanan yg dia suka makan~Koteow goreng kafe KTHO...mix ngn ayam goreng n kadang2 telor dadar...perrggghhhh...marvellous...
  6. Minuman kegemaran dia~Air cincau sbotol rm1.70 tu....sedap o...aku dok mintak kat dia laa...hehhehe
  7. Hobi dia~On9 ja keja dia...xhabis2
Nilah serba skit pasai depa...depa ni original KTHO tau..samalah mcm aku....masuk PALAPES gaklah....ushar qhambutlah babe!!!!!!!...kalo nak tau lebih..lehlah jumpak aku..uat appoinment tau?hehhe
Selama aku kat UKM ni..depa nilah dok kwn ngn aku..nak kta rapat xlah sgt....nak kata xrapat xjugak..blehlah.....hehhe...mkn skali...mayang skali...bangun tdox skali..sapa yg bangun awai..dialah yg kejutkan subuh...hehhe.....nampak caqa dia?wee
SEKIAN

Saturday, April 17, 2010

Ni lagi...bezzz..

Lagu ni cover dari Children Of Bodom.depa main lagi best daripda original punya.

[Andrew W.K. cover]
She is beautiful

I never knew girls existed like you
But now that I do
I'd really like to get to know you

The girl's too young
She don't need any better
It's all coming back
I can feel it
The girl's too young
She don't know any better
It's all coming back
I can feel it

[Chorus:] She is beautiful She is beautiful She is beautiful She is beautiful The girl is beautiful

You're giving me rules and hints from all sides
And when you hit my back, you rub my eyes

The girl's too young
She don't need any better
It's all coming back
I can feel it
The girl's too young
She don't know any better
It's all coming back
I can feel it

And though I never know you
I look at your face.
To tell you that I love you
Don't know what to say
Give everything I got to the beautiful girl
The only thing I live for in the whole wide world

[Chorus:] She is beautiful She is beautiful She is beautiful She is beautiful The girl is beautiful

I ain't got nothing to lose (Nothing to lose)
Going to throw it away
And talk to you
She looks good
She looks good
And it's true
And it's true
The girl is beautiful
She is beautiful

I ain't got nothing to lose (Nothing to lose)
When I'm living one time
And I want you
She looks good
She looks good
And it's true
And it's true
The girl is beautiful
She is beautiful

She is beautiful She is beautiful Na na na na na na na na She is beautiful She is beautiful Na na na na na na na na She is beautiful She is beautiful Na na na na na na na na She is beautiful She is beautiful

I ain't got nothing to lose (Nothing to lose)
Going to throw it away
And talk to you
She looks good
She looks good
And it's true
And it's true
The girl is beautiful
She is beautiful

I ain't got nothing to lose (Nothing to lose)
And I'll never forget
When I saw you
She looks good
She looks good
And it's true
And it's true
The girl is beautiful
She is beautiful

Lagu ksukaanku la plak.ari2 mesti dengaq punya...layanzzzzzzzzzzz...weeeee..


Hujan-Aku skandal

Kan ku berikan semua
Agar kau gembira sentiasa
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri
Jangan di simpan tiada rahsia
Katakan saja ku terima
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri

Waktu duka dulu kita lalui bersama
Bahgia bagaikan malam di temani bintang terang
Hancur hati bila kau undurkan diri
Meninggalkan daku
Meninggalkan ku sendiri

Senyuman manis dibawa angin
Ku tunggu dikau terasa dingin
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri
Jangan di simpan tiada rahsia
Katakan saja ku terima
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri

Friday, April 16, 2010

Keluar baris?apa tu?


Salam
Baru balik dari exam...perggghhh...kaw punya soklan dia....
ahhaha..pa la yg aku jawab tadi...hoping for miracle la jwbnya...waaaa.....
Hari ni...aku nak ceta tentang sesuatu yg slaloo aku pkiaq....:)...apa?KELUAR BARIS....
haaa...hampa tau apa tu KELUAR BARIS?....topik hangat dalam sesebuah organisasi tau!ni berkaitan ngan PALAPES tau..
sebelom tu mai aku ceta apa maksud kuar baris....dari dua segi mksud...
dari sudut BAHASA....
KELUAR BARIS NI mksud dia kuaq barislah.....sapa masuk baris mesti da yg kuaq...da yg masuk..kan?pa daa...xkan tu xleh pkiaq?wahahhaa.
dari sudut ISTILAH plak
seseorg yg dah register,pi training,bergelar kadet palapes pastu dia kuar daripada pasukan...tu yg org kata KELUAR BARIS tuu....
haaa
ada bberapa alsan depa kuaq baris...antaranya.....
1.Pengaruh kawan2...
Kawan2 kata penat masuk palapes,pastu kata palapes truk,kna uat itu la,kna uat ini la,mcm2lah...tu yg uatkan depa kuaq...
2.Xtahan mental.
Sebelom depa masuk,depa xpkiaq dlu apa yg perlu ada pada dri depa,ketahan mental n fizikal,kalo xtahan kna itu kna ini,memg kompomlah dia xlama dalam palapes,
3.Dorongan ibu bapa
Seterusnya,dorongan daripada ibu bapa,penting tau,kalau ibu bapa xbagi masuk tapi kita masuk jugak semestinya kita xdapat restu daripada depatulah uatkan kita kuaq baris.
4.Pelajaran
Ada lagik,sai pelajaran pon sebab2 seseorg tu kuaq baru baris,yalah nak bawak dua menda dalam satu masa,sapa sgt tahan..kan2...:)

Bagi aku,apa pon sebab depa kuaq baris aku akan cuba bertahan dalm palapes nih,suka duka..aku dah lalui walopon bapa peratus,semua nih kita kna banyak berdoa agar beroleh keberkatan dariNYA...Yg dah kuaq baris tu selamat maju jaya,kita still kwn,yg xkuaq lagik..sama2lah kita tahan ni smua..k...

Thursday, April 15, 2010

Rutinku masa exam nih....


amboih2....mentang2 exam selang2 ari....suka2 jak aku bangun lewat...suboh pon lmbat...aduhaiii...palah nak jadi ni san....weeeee.....niat ari2...mau tdox awai....bgun awai...study...mayg suboh awai....leh uat sunat duha....tapi...xtercapai....yalah2...keja ari2...bukan study sgt...study gitu2 jak...pastu...download mubie ja ari2....tapi...download mubie memg best pon....puas!sendiri punya download....xbeli..free jak.hehehe
semalm..lepak ngn tn yazid sat..saja...belajaq kat dia...cara2 download mubie
hahhaha
mana pernha aku download2 mubie nih..baru try2.try...bestlah plak.....
dah addict plak.habislah gini...xpa...balik ti leh tengok ngn family tersaygku...
aku suka ceta NINJA ASSASSIN...
tapi...download smua habis dah...audio lak xdak..:(...
download cita leh leh la.....besalah..menda free..mcm2lah nak kna hadapi...weeeeeeeeee

Wednesday, April 14, 2010

Dcni Tempatku mluahkan prasaan....tmpt mluahkan kisah2 lama

hehehheh
dah habis exam tuk rini...
pa la yg aku jwb tadi...weeee
KBB.....oh KBB
pa la nasib hg nanti...
kantoi ngn sorg senior tu,aku xpotong...dia marah coz pakai no.3...pastu dia jadi batu api habax kat sorg inter tu surh 'ambek' aku.....eeeeeeeeee!!!
tekanan2.....
jawb exam tadi pon xteng...gramnya....awat perangai gitu ntah...haishhhhhhhh....
pastu inter tu pon...dia kata....nantilah2 ambek...nanti dia stress lak exam......eeeeee!!!
nilah nasib aku...salah skit.....bahya toilah...
:(....:q

Tuesday, April 13, 2010

waaaaaaaaaaaa........esok exam lagik...:(

esok....exam KBB...
takutnya....pa yg aku study pon xtaulah....
arini aku bangun......download muvies...pastu uat essay....antax kat dr.kemboja .....harap2 dia terima la aku pnya essay tu...weeeeeeeee
esok exam
Tempat:Dtams
Masa:1530
Subjek:Ketrampilan Berbahasa Dan Berkomunikasi
Pakaian:No.3 kot...hahahhahah
aku dahlah xreti pkai sgt pkaian tuh....hehehhe....
arini aku download dua ceta....best2.....
tadi petg mkn kat Singgalang Indah....ngan hapis,mus, n lan.......
koteow goreng...ayaq honey dew....
mus gunting botak rini....lawak2.

Monday, April 12, 2010

selesai suda satu paper....

yuhuu......apa yg aku jawab tadi...xtaulah...hahaha....nebes2...
sebelom aku masuk exam tadi......aku kehilangan slip exam....carik punya carik...xdak pon...
kat bilik kamil pon xdak....hahahha.......
xtaulah....hahhahaa
pastu....aku terpksa la ke bahagian akademik.....kna rm1 ......nasib baiklah rm1.....weeeeeeee
tadik exam....teknologi maklumat untuk sains sosial,,,,,,tough gaklah paper nih..hahah...
pa yg aku study...nek gaklah..hahaha
rabu ni paper KBB lak....study2,..jgn main2 san....

Sunday, April 11, 2010

mohon maaf dipinta,tuk segala2nya.....

Tomorrow is da day.....
waaaaaa......takutnya exam.....cmna la aku nak face it....baca buku x sangat.....pa daa....
semalam aku tengok bola....ngn MUS.....Lan......kat Ameer ali.....seks 15.....real madrid lwn barca......hahaha
ambek...real kalah 0-2...malu jak....:)...
Yg trasa gak smalam...kedah....lwn negoqi final piala Fa....
ambek hampa..belagak sgt.....tambah2 Helmi Eliza tu.....eksyen ja lbih..malu kat org jak...bleh menang dah tu.....
main2...sapa xgramkan....haishhhhhhhhhh
ada gik masa ni nak study2....belek2 buku...so..manfaatkan masa anda....

aku nak ambek kesempatan nih..kalo sapa ada baca blog aku ni......maafkan sgala silapku...halalkan makan minumku.............
GUd lux exam!!!!!!!!!!

Friday, April 9, 2010

Musim peperiksaan...


Salam....hai smua....jumpak lagi kita ....dah lama sgt xblogging ni...weeeee..

Kalo pkkan tentang exam ni.....perggghhh..........sakit pala

haaha

banyak nak kna study gik...main banyak ada laa....study banyak xdak plak....

Rabu lepas......release tension ckit kat Genting.......trip percuma....pi balik

naik bus kat Hentian Kjang...:)
ni ada la pix pi sana....weeee
suka gaklah.
pertama kali pikan
excited la
aku sukakan cuaca dia......kalo gitu kawad sehari pon xpa....hahhaa...(bergurau2)..
tq kwn2 yg hiburkan hatiku yg ngah pening pala pk exam ni...hahaha....Mus...Lan.......anda best!
hahhahahaha...
nanti nak pi lagi la
tapi xtaulah bila.....
ANDA nak pi x?
ajak saya...OK?