widgeo.net
TVGolo.com - Latest Goals

Wednesday, March 27, 2013

Teruskan kehidupan seperti biasa.


Salam.
Hari ni rasa seperti tidak kena.
Hari ni meeting bersama SV tesis.
Alhamdulillah segala-galanya berjalan dengan lancar.
Nanti siap tesis bleh la jilid macam org lain.
Apa khabar anda semua?
Lama tak blogging.
Masalah internet connection.
Syok juga kerja sambil belajar ni.
Ada pengalaman juga menempuh hidup.
Pengalaman yang berbeza daripd pelajar lain selain pengalaman waktu praktikal dulu.
Kat mana kwan2 saya praktikal dulu?
Saya dulu praktikal kat Pejabat Mara (Daerah) Pendang.
Tak jauh beza pengalaman saya buat part time dengan praktikal dulu.
Yang sama tetap jumpa orang berbagai2 jenis contoh dia lain orang lain yang dia minta (menu).
Di tempat praktikal pula saya jumpa orang yang berbaga2i ragam juga contoh dia, kan pejabat mara.
Jadi, cara orang nak mohon duit tu macam2 cara la.
Saya pun outstation juga.
Ke sanakemari juga turun bangunan Mara tempat depa buat rumah sewa ataupun kedai sewa.
Tuntut bayaran dari penyewa dan sebgainya
Cuma yang beza sikit tempat saya praktikal dulu ngan tempat saya buat part time skarang ialah pengurusan.
Kat praktikal dulu saya banyak pegang pen, tempat saya buat part time banyak guna tangan untuk buat menu yang dipinta.
Haa…tulah sama dan bezanya.
Apa pun saya hepingan kehidupan saya sekarang.
Lonely tapi ALLAH, keluarga dan kawan2 sekeliling saya.
Depalah yang mwarnai hidup saya.
Tanpa depa saya pasti bukan sapa2.
Saya tak buang masa Jumaat n wiken saya tetap cari duit.
Isnin hingga khamis saya ulang-alik Gombak.
Kerja juga.
Alhamdulillah
Rezeki kan.
Sapa nak bagi.
Hari lain saya menelaah.
Buat assignment n buat rutin harian la.
Kemas bilik or basuh baju.
Gitu.
Saya berhasrat nak jadi pensyarah.
Mungkin lepas ni sambung MA.
inshaALLAh, tengoklah rezeki cmna nanti.
Apa pun saya bersedia apa saja kemungkinan.
Setipa minggu saya hantar mama saya rm50.
Masih pelajar tapi saya belajar bagi minggu2 kat mama saya rm50.
Biasakan diri bila esok dah kerja saya akan buat benda yang sama Cuma kadar duit tu mungkin lebih lagi.
inshaALLAH .
kawan2doakanlah saya.
Soal pilihan hati saya, saya belum lagi fikir.
Belum sampai masa.
Saya kena bina kerjaya saya dulu.
Bila dah ada aset inshaALLAhsaya  akan buka hati tuk sapa2 saja.
Aslkan dia seorang yang taat, solehah dan menjaga agamanya.
Pilihan hati saya sebelum ni tak ke mana mungkin pilihan MAMA akan berkesan hingga ke syurga.
Mohon2lah.
Amin.
Kawan2 semua jaga diri baik2 ya.
Doakan saya.


No comments: