widgeo.net
TVGolo.com - Latest Goals

Friday, April 12, 2013

Bermaafan Lebih Baik daripada Bermusuhan

salam.
saya hanya insan biasa.
sentiasa melakukn kesalahan dan sentiasa akan memperbaiki diri.
hidup didunia ni bukan ingin saya mencari musuh atau mencari lawan.
saya tak sempurna tapi walaupun orang yang kita sayang dah tak respect kita, dah benci kita.
kita tak boleh halang.
dengan rasa rendah diri saya nak minta maaf kepada pihak yang terasa hati ngan saya.
saya takkan cakap lagi sal ni lepas ni.
cukuplah smua usaha dan apa yang dah saya lakukan untuk dia.

 Allah berfirman yang bermaksud "Dan kalaulah Tuhanmu menghendaki, tentulah Dia menjadikan umat manusia semuanya umat yang satu. (Tetapi Dia tidak berbuat demikian) dan kerana itulah mereka terus-menerus berselisihan. Tetapi orang-orang yang telah diberi rahmat oleh Tuhanmu, (mereka tidak berselisihan) dan untuk (perselisihan dan rahmat) itulah Allah menciptakan manusia." (Hud, Ayat 118)

tiada niat hati untuk menyakiti dan tak ingin langsung disakiti.
takkan berulang lagi kejadian macam ni.
mulakan hidup baru dan lupakan semua ni.
takkan saya sentuh lagi soal ni.
sedih juga apa pun saya terima musibah ni.
apa yang perlu saya buat saya dah buat.
saya dah minta maaf dan dia apa pun pandangan dia kat saya teruskanlah.
saya redha.
mungkin takdir kami takkan baik semula.
apapun saya berharap kami tak bermusuh dan saya harap dia akan lupakan semua yang buruk tentang saya.
cukup setakat ni apa yang dah saya lalui.
sangat perit nak hadapi.
berharap agar tak berlaku perselisihan antara kami dan diredhoi ALLAH S.W.T

No comments: