widgeo.net
TVGolo.com - Latest Goals

Tuesday, May 11, 2010

Coretan diari ke-5 di negri orang

assalamualaikum lagik!>.............hehehhee
menyambung tajuk diatas....
hmm
ari ke ari kat Bangkok ni..dah masuk hari ke-5 aku kat sni
mcm2 jenis menda,orang aku jumpak...ada yg best..
ada yg normal....ada yg dah ada kat Malaysia..
ada yg lom ada....
mcm2lah..
...
so..
arini....aku tdox umah tok adib...
waaaaaaa
tadi ingtkan leh pi pagi2 jalan2..nek moto ngan adib
tapi
pnas..
so
aku tdox jalah....dari sebelom zhor....sampai dekat2 asar
pastu
mangun mayag zohoq....trus...sambung asaq...
sebelom tu...
makcik n pakcik,adib n baradi...bawak aku pi makan megi sup
da lagi la....bhun sup...mee sup..koeteow sup...
sedap...tapi
pedas...
eehhehe
aku dahlah xbapa mkan pedas sgt...xpalah
habis jugak
sedap nih
hehehhe
pastu.....balik2
relx2..
pastu
depa bawak aku
  1. tengok n bagi makanan kat gajah
pi tengok gajah..
kan kat tempat nih
banyak gajah
terkenal ngan gajah....
sejarah siam nih
ada kna mengena ngan gajah
adib ckp
gajah banyak membantu raja depa.....
so...
kat cni
depa mendewa2kan gajah
bagi org siam gajah sgt suci....
aku bergambarlah
pastu
makcik belanja aku....beli makanan bagi tuk gajah2
cumel la yg kcik2 tu
hehehe....aku bagi makanan kat depa,..
lapaq btoi
:)...kesian depa
yg kecik
yg besaq..
depa nmpak aku pegang makanan (timun)
tu ja
cepat2 mai dekat2 aku
aku bagi kat gajah sekoq nih
pastu
gajah tu mai ambek...eee...tamakkk!!!!!!!!
pastu
habislah
sebakul...
pastu...tgkap gmbaq banyak2...
jalan kat tempat org nega....makcik belikan aku ayaq..aku suka ayaq bunga.
pastu ayaq tu...diisi dalam pasu yg kita pilih tau...cute sgt
rm2.....=20 baht...
bawak balik umah la jawabnya nanti
bagi kat mama
interesting.amazing!!!!!!!!!
pastu...
  1. Water market(Talat Naam)
pi Talat naam.....=water market..
sgt cantek....u should go there n have a look.
so nicezz...
banyak kedai2.....org nega2...tapi muslim nega xbanyak la..
ckit2 ja...
makcik belanja aku teh ais ...sedap gaklah
ada free fighting show.....ada free dancing show.....classic)..
menarik!!!!!!!!!
  1. Pi tengok Istana zaman dlu2
pastu...pi istana lama.....masuk rm1....ikutkan aku kna rm5=50baht
harga tuk foreigners...tapi...aku snyap..muka cam siam suda
masuk kna 10 baht jalah
adib bayaqkan
sgt lawa.....cantek......memg terkejut aku tengok
susah o nak uat...
gila besaq..
leh lawan ngan piramid kat mesir tu..
weeeeeeeeee....btoi..serius..
pastu...habis menagkap gmbaq..posing sana sni..
sebelom nek keta nak balik....
tgkap gambaq ngan Tuk-Tuk......coz....Tuk-Tuk Ayuthaya...xsama ngan kat Bangkok
cni cumil gik
seyes
nanti aku letak pix
anda bezakanlah
nek keta/./..
  1. Beli sai maiii
pakcik singgah...makcik belikan aku Sai Maii..
sedap...manis2...cam rambut2
nanti aku letak pix k...sedap ooo..
pastu...last destinasi coz dah dekat maghrib
singgah wat.....besaq....harta peninggalan//
Ayutthaya nih
mcm negri melaka la..
negri bersejarah.
mcm2 ada..
  1. kisah dia dlu2 kala...(ceta perang xhabis)
Ayutthaya ni diserang Burma(myanmar skrg nih)...
depa lawan2.....xdak sapa kalah...xdak sapa menang...adib kata...mati ramai..
ada patung banyak...semuanya..kepala xdak...coz.....org myanmar yg bunuh potong smua...saja kot...xdak mksud pon rasanya depa potong tu..
besaq tempat dia....nanti aku masukkan pix yah
xcaya sudah la...
pandai sungguh org siam dlu2...
reka bentuk bangunan dia...sama ja....
:)
tergamam aku.....anda kna mai tengok sendrik.......
pastu...balik la...
aku saja2 melawak ngan pakcik..esok nak ke umah maklang
pastu dia uat btoi2
so
aku knalah bangun awai sok....depa kata nak antaq aku
pastu
dok dalam bilik ayaq
aku rasa cam sronok ja dok cni
ingat nak duduk lagi
elok2
kuaq bilik ayaq jak...
pakcik kata khmis ni la pi umah maklang...
aku pon trus ckap...okaie!!!!!!!!!
hehehhe
so
stay la aku kat cni
pastu
tadi ikut sumaiya n mak dia..pi klinik
jlan2....kat kota depa...hmm
alaa
cam aloq staq laa.
maju gik la pada aloq staq tau!
pi nek bot..kna 3 baht...mak sumaiya bayrkan.....
pastu nek Tuk-tuk
weeeeeeeee
siok2..
steady arggghhh!!!hhehehe
aku beli tikar....Doraemon....wee...cumil2....hrga 230 baht
adib belnja aku rm1.....habis suda duit aku
dalm poket
ada 40 baht jak
nak balik umah cmna ni
tiket dahlah xbli gi
duit xdak lak
weeeeeee...
pastu balik
adib belikan aku nasik bungkus
sgt sedap...nasi ngan ayam....
pergghhh
k.....
stakat ni dlu

slam....!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: